Samorząd
Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Czas nas Śląskie
Czas nas Śląskie Konkurs promujący lokalne i regionalne produkty i usługi wraz z przyznaniem znaku jakości „Czas na Śląskie”
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

„Gmina na 5!” Racibórz w rankingu SGH wypadł najsłabiej w regionie

Szkoła Główna Handlowa sprawdziła, jak gminy radzą sobie z pierwszym kontaktem inwestora z gminą. Testowano strony internetowe oraz kontakt mejlowy z potencjalnym inwestorem - polskim i zagranicznym. Racibórz w tym sprawdzianie wypadł znacznie gorzej niż sąsiedzi, a w porównaniu z Rydułtowami (wyróżnionymi przez SGH) jego wynik jest zawstydzający.

„Gmina na 5!” Racibórz w rankingu SGH wypadł najsłabiej w regionie
Włodarz Raciborza i jego zastępcy nie mogą być zadowoleni z danych, jakie zebrali na temat pierwszego kontaktu z potencjalnym inwestorem specjaliści z SGH

Opublikowano raport „Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców”. To Ranking Potencjalnej Atrakcyjności Inwestycyjnej Instytutu Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Opiekę naukową sprawowali: prof. dr hab. Hanna Godlewska-Majkowska, dr hab. Joanna Żukowska prof. SGH, dr Tomasz Pilewicz, dr hab. inż. Paweł Bartoszczuk prof. SGH

Pierwszy kontakt z inwestorem

W tegorocznym badaniu wzięły udział 687 gminy i dzielnice m.st. Warszawy, o 13 gmin więcej niż rok temu.

Gminy te zostały ocenione w trzech obszarach – Oficjalnej Witrynie Internetowej, mailingu w języku polskim oraz mailingu w języku angielskim.

Do uzyskania możliwe było maksymalnie 45 punktów, po 15 pkt z każdej części.

W kwestii badającej Oficjalne Witryny Internetowe (OWI) wytypowano 15 obiektywnych kryteriów, które według Zespołu stanowiły kluczowe znaczenie w związku z pierwszym kontaktem inwestora z wybraną gminą.

Rydułtowy najlepsze

Racibórz uzyskał 9 punktów na 45 możliwych. Dostał je za witrynę internetową, bo w komunikacji mejlowej nie przyznano mu żadnych punktów.

Wysoko w rankingu uplasowały się Rydułtowy, zajmując 4 miejsce z wynikiem 32 pkt (12 na 15 punktów za stronę internetową, 9 i 11 za kontakt mejlowy)

Lepsze od Raciborza są w tej klasyfikacji - Rybnik 23, Jastrzębie Zdrój 18, Godów 17,5

Wodzisław Śląski 17, Świerklany 17.

Wyżej znalazł się także Kornowac 9,5.

Niższe noty od stolicy powiatu raciborskiego uzyskały m.in.: Kędzierzyn-Koźle 8, Lubomia 6,5, Marklowice 6 i Lyski 5,5

Jak badano gminy?

Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w pierwszych miesiącach 2022 r.

Składało się z dwóch elementów. Pierwszym z nich była ocena użyteczności oficjalnych witryn internetowych prowadzonych przez badane urzędy gminy, przeprowadzona z wykorzystaniem ankiety z zero-jedynkowymi kryteriami oceny dla większości pytań.

Drugim elementem badania było przeprowadzenie oceny kontaktu drogą elektroniczną z przedstawicielem badanego urzędu z wykorzystaniem metody „tajemniczego klienta” - w języku polskim oraz angielskim. Ta część badania polega na wcieleniu się w rolę potencjalnego inwestora i kontakcie z badanymi jednostkami, bez informowania ich o udziale w badaniu.

Metoda została wykorzystana w celu osiągnięciu maksymalnej obiektywności badania oraz otrzymania wyników, na które nie wpływał sam fakt jego przeprowadzania.

W badaniu komunikacji drogą e-mailową sformułowano kilka wersji zapytania w języku polskim oraz angielskim - zapytania te były zasadniczo różne.

Wiadomości wysłane zostały z różnych adresów e-mail. Cechą wspólną była tematyka zakładania i techniki prowadzenia przedsiębiorstwa. W każdym zapytaniu poruszano wyselekcjonowane zagadnienia podlegające ocenie. Takie podejście pozwoliło na spójną ocenę odpowiedzi, niezależnie od szczegółowej treści zapytania, natomiast cała procedura wysyłki zapytań w kilku wersjach miała na celu poprawę "maskowania" badania.

Badanie oceniało więc kwestie związane z czasem odpowiedzi, istnienia autorespondera oraz zawartość merytoryczną wiadomości zwrotnej.

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Adamovski (178.197. * .199) 10.08.2022 20:49

Niestety potwiwrdzam probowalem mailem zalatwic Prosta sprawe…

~cfgh (213.5. * .191) 10.08.2022 19:48

Powiat w rankingu powiatów najlepszy, miasto w rankingu analogicznych miast 5. od dołu. Rankingi nieco inne, ale jednak. Wystarczy sobie teraz odpowiedź na pytanie kto rządzi w powiecie i kto rządzi w mieście - i wszystko jasne. Są jakieś pytania?