Klient nasz Pan
Pod koniec lutego na terenie powiatu Międzygminny Związek Komunikacyjny rozpocznie badanie poziomu świadczonych przez siebie usług.
Przez miesiąc czternastu etatowych kontrolerów sprawdzać będzie m.in. punktualność kierowców, ich kulturę osobistą, wnętrze pojazdu pod względem czystości i ewentualnego stanu technicznego. Ponadto na ostateczną ocenę wpływ będzie miało prawidłowe oznakowanie autobusów oraz to, czy kierowcy na bieżąco sprzedają bilety. Akcja wiąże się ze wzmożonymi kontrolami biletów. Chodzi o to by określić ilu pasażerów korzysta z biletów ulgowych i miesięcznych. Jak poinformował nas Benedykt Lanuszny, dyrektor biura MZK, sprawdzane będą głównie dokumenty uprawniające do ulgi. Wzmożone kontrole prowadzone będą głównie na dworcu autobusowym w Wodzisławiu oraz dużych przystankach. Nie da się ukryć, że z roku na rok spada liczba osób korzystających z komunikacji miejskiej, dlatego też władze Związku dodają, że badanie poziomu świadczonych usług jest jednym z elementów, mających zapewnić pasażerom komfort jazdy. Kolejnym jest dostosowywanie rozkładu jazdy do potrzeb mieszkańców, a nawet tworzenie nowych przystanków. Tak było pod koniec ubiegłego roku w Mszanie. Mieszkańcom zależało na tym by na terenie ich gminy zatrzymywał się autobus linii E-3 relacji Jastrzębie - Rybnik. Wcześniej najbliższy przystanek znajdował się przy jastrzębskim rondzie, natomiast z drugiej strony gminy, naprzeciwko szkoły na Wilchwach. Propozycje władz Mszany zakładały utworzenie dwóch takich miejsc - w okolicy skrzyżowania ul. Moszczeńskiej z Jastrzębską oraz na wysokości miejscowej szkoły. Udało się zrealizować jedynie tę drugą wersję, co i tak w znacznym stopniu ułatwiło uczniom dojazd do szkół w Wodzisławiu i Rybniku. Początkowo MZK nie zgadzał się na prośby mieszkańców tłumacząc, że powstanie dodatkowych przystanków spowoduje utracenie przez linię E-3 charakteru pośpiesznej. Tak się nie stało. Jak mówi B. Lanuszny powstanie przystanku w Mszanie nie spowodowało korekty rozkładu jazdy.
(raj)