Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 23 (1570) Data wydania: 07.06.22
Czytaj e-gazetę

Problem kolejkowy na Gamowskiej. 20 procent pacjentów umówionych w szpitalu nie zgłasza się do lekarza

Lecznica jest w przededniu wdrożenia zmian informatycznych w systemie kolejkowym, ale obecnie boryka się z problemem rezygnacji pacjentów z wizyt. Ci nie powiadamiają o tym szpitala i jak zauważył na sesji powiatowej radny Roman Wałach „szpital na tym traci”.

Radny Wałach od dawna apeluje do dyrekcji szpitala, by temat kolejek do przychodni na Gamowskiej poddać gruntownej analizie. Chorzy zgłaszają się z rana, ale przyjmowani są po długim oczekiwaniu, bo wiele wizyt odbywa się poza harmonogramem przyjętym w rejestracji „numerkowej”.

Przedwczesna skarga

Dyrektor naczelny szpitala Ryszard Rudnik nazwał temat kolejek kontrowersyjnym. Podał przykład z dnia sesji – 31 maja. – Mówienie, że ktoś czeka 4 godziny nie jest zgodne z prawdą, bo był u mnie ze skargą pan, że nie chcą go wpuścić na teren poradni. Miał wyznaczoną wizytę na godz. 8.15, a była dopiero 7.30 jak przyszedł do mojego gabinetu – oznajmił szef lecznicy.

Wyjaśnił, że w rejestracji podaje się pacjentom orientacyjne godziny wizyty u specjalisty. Kolejka jest układana dla planowych wizyt i według Rudnika szpital jest jest w stanie ułożyć ją precyzyjnie. Są poradnie, gdzie można to zrobić łatwiej, a są takie, gdzie pojawiają się trudności. Wskazał, że w poradni dermatologicznej kolejka przebiega sprawnie, bo nie ma tam pacjentów urazowych. Takowi nie są rejestrowani wcześniej, ale muszą uzyskać pilnie poradę. – Tak działa system doraźnych porad, urazowych pacjentów nie zaplanujemy – oznajmił na sesji R. Rudnik.

Pół godziny to luksus

Szef szpitala podkreślił, że zależy mu, aby przyjęć było jak najwięcej. – My to planujemy na styk, ale u nas nigdy nie będzie tak jak w sieciowych przychodniach znanych grup medycznych. W szpitalu lekarz nie ma pół godziny na pacjenta. Gdyby przyjąć takie zasady, to obłożenie poradni byłoby bardzo duże – stwierdził dyrektor.

Na pocieszenie oczekującym pozostaje czekać na nowy system kolejkowy, bo na Gamowskiej wdrażają nowy system informatyczny. Jest też moduł poradnia. Większość prac w tym zakresie będzie finalizowana w 2023 roku, w czerwcu. Nowy, elektroniczny system może przysparzać początkowo kłopotów starszym pacjentom, ale dyrektor obiecał, że obsługa rejestracji, będzie miała to na uwadze.

Roman Wałach zaznaczył, że należy skupić się na problemie pacjentów, którzy rezygnują z wizyt, a tego nie zgłaszają. – Na tym szpital traci – podkreślił. Dla niego funkcjonowanie poradni w oparciu o wyznaczone godziny przyjęć, ale bez ich zachowania „to nie jest to, czego oczekuje pacjent”.

Ryszard Rudnik dodał, że dziennie szpital obsługuje nawet 600 pacjentów. Jakieś 20% z nich nie pojawia się na umówionych wizytach. Absencje nie dotyczą konkretnych poradni, zdarzają się w każdej.

(ma.w)